Draads support!

Teamviewer: Klik hier

Tel: +31 (0) 348 46 94 10 kies 4

Zonder techniek kan een bedrijf niet functioneren. Beslissen over technische vraagstukken is echter lastig als techniek niet uw ‘core business’ is. Die zorg nemen wij u graag uit handen. Technisch ontzorgen, noemen we dat.

KPN moet zakelijke klanten aanbieden kosteloos op te zeggen

KPN moet zakelijke klanten aanbieden kosteloos op te zeggen, stap over naar gnTel.

Beste Klant,

Op 20 december 2013 is er een uitspraak van de ACM (Autoriteit Consument en Markt) gepubliceerd waarin KPN wordt opgedragen om een groep zakelijke abonnees alsnog de mogelijkheid te bieden om hun abonnement kosteloos te beëindigen. Een groot deel van de KPN klanten met een Zakelijk BelBasis abonnement mag dit abonnement kosteloos beëindigen.

KPN heeft eerder dit jaar de abonnees met een Zakelijk Belbasis abonnement omgezet naar een Zakelijk BelVrij Totaal abonnement met andere voorwaarden. Hierbij betalen zij niet meer afzonderlijk voor hun gesprekskosten, maar worden deze verrekend in een ‘all-in’ tarief. Per abonnee is hiervoor een tarief bepaald dat gebaseerd is op hun belgedrag uit het verleden. Hiervoor is een referentieperiode van een jaar gebruikt. Voor klanten die tijdens of na de referentieperiode structureel minder gesprekskosten bij KPN zijn gaan maken, pakt dit nadelig uit.

Deze omzetting en eenzijdige wijziging van voorwaarden is niet aantoonbaar in het voordeel van de abonnee geweest. Dit is dan ook de reden dat KPN haar klanten de mogelijkheid had moet bieden om het abonnement kosteloos te beëindigen. Aangezien KPN haar klanten deze mogelijkheid niet heeft geboden, moet zij dat van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) alsnog doen. De brief van KPN aan de Zakelijk BelVrij Totaal klanten die het betreffen, zal voor 9 januari op de mat vallen. Dit betekent dat al deze klanten vanaf dan contractvrij zijn en kosteloos mogen opzeggen.

Klik hier voor het lezen van de publicatie van ACM.

Alle klanten van KPN met een Zakelijk BelBasis abonnement, die deze brief hebben ontvangen, kunnen dus opnieuw bepalen of ze klant willen blijven van KPN of willen overstappen naar een andere aanbieder. Het ideale moment om deze klanten om te zetten naar de telefoniediensten van gnTel. Voor vragen en meer informatie kunt u contact opnemen met het nummer: 0348-471984.

U kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur (met uitzondering van de feestdagen). 


Zonder techniek kan een bedrijf niet functioneren. Beslissen over technische vraagstukken is echter lastig als techniek niet uw ‘core business’ is. Die zorg nemen wij u graag uit handen. Technisch ontzorgen, noemen we dat.

| archief bekijken